Lai mēs varētu piedāvāt jūsu interesēm optimāli pielāgotu apmeklējuma pieredzi, šī vietne izmanto sīkdatnes. Šīs sīkdatnes ļauj identificēt datorus, bet ne izveidot savienojumu ar personu. Ja vēlaties pilnībā izmantot mūsu vietni, lūdzu, pieņemiet sīkdatnes.

Pieņemt sīkdatnes
Herz īpašnieka Gerharda Glinzerera intervija

Herz īpašnieka Gerharda Glinzerera intervija

Sakarā ar Herz Grupas 125 gadu jubileju, uzņēmuma īpašnieks pirmo reizi ļauj ielūkot telpās, kas parasti ir slēgtas. Eiropas mājokļu tehnoloģiju nozarē visticamāk ir ļoti maz cilvēku, kas nepazīst Gerhard Glinzerer. Jo šis vienmēr zemiski šķietošais uzņēmumu grupas īpašnieks, kas darbojas globālā mērogā, joprojām ir klāt gandrīz visos galvenajos SHK pasākumos personīgi. Bet tagad nāk pretruna: neskatoties uz šo intensīvo plecu pie pleca kontaktu ar nozari, ļoti maz cilvēku pazīst personu Gerhard Glinzerer. Jo šis rūpniecības kapteinis, kura uzņēmums nesen tika ierindots starp valsts top 1000 uzņēmumiem vietējā ekonomikas žurnālā, lai gan ar prieku diskutē par sava katra produkta jaunievedumu priekšrocībām, jautājumiem par viņu personīgi vai detaļām par viņa uzņēmumu klasteri, kas pārsniedz oficiālos faktus, viņš konsekventi izvairās. Tādēļ žurnālistiem ir laimīgs gadījums, kad tādas personības ar saviem uzņēmumiem svin firmas jubilejas. Jo šādos gadījumos reizēm atveras iespēju durvis, kas citādi paliek ciet. Herz gadījumā, kas šogad svin savu 125 gadu jubileju, tāda durvis atvērās kopīga brokastu formā, uz kurām Gerhard Glinzerer mani neparedzēti uzaicināja šī gada janvāra beigās. Uz brokastīm, piebilstu, nevis uz interviju – šī vienkārši spontāni attīstījās mūsu divu stundu sarunas laikā. Saruna notika viņa uzņēmuma galvenajā mītnē Vīnē, Richard-Strauss ielā, un no paša sākuma bija negaidīti atklāta. Personīgo iestatījumu nodrošināja mājīga zemnieku istaba, kuru uzņēmuma vadītājs bija iekārtojis pagrabā – aprīkota ar neskaitāmiem oriģināliem artefaktiem no pagātnes, kas iespaidīgā veidā ļauj ceļot laikā. Ceļojums, kas sākas Austrumstīrijā, Graßnitz, kur Gerhard Glinzerer kā darbinieka bērns pētīja apkārtni ap Aflenz. Tās ir viņa saknes, kas Herz īpašniekam ir ļoti svarīgas, kā viņš uzsver sarunā.

Kungs Glinzerer, kā jābūt veidotam CV, lai no mazas tirgus pilsētiņas varētu iekarot globālo mājokļu tehnoloģiju pasauli?

Dr. Gerhard Glinzerer: Es studēju biznesa vadību un tiesības Grācā un sākotnēji vēlējos virzīties uz ekonomisko revīziju. Šim mērķim labi derētu asistenta vieta universitātē, uz kuru es biju mērķējis. Tomēr manā ceļā stājās mana darbība augstskolu studentu pašpārvaldē un kā studentu partijas priekšsēdētājam. Ne katrs profesors uztvēra domstarpības ar OH sportiski, bet gan kā apvainojumu. Un institūtā noteikti nevēlējās redzēt kādu piekto kolonnu. Sekoja pārcelšanās uz Vīni, kur es pievienojos EY, Ernst & Young priekšteča organizācijai kā revīzijas asistents. Galu galā šī drīzāk arheoloģiskā darbība nebija manējā, un drīz vien es nonācu pie Kahane ģimenes, kuras Montana Grupa toreiz bija viens no Austrijas vadošajiem uzņēmumiem. Tur es pēc dažām starpstacijām diezgan ātri kļuvu par finanšu direktoru. Mana starptautiskā orientācija noteikti nāk no šī ļoti interesantā un mācību pilnā laika Montana AG koncernā. Pēc septiņiem gadiem parādījās iespēja kļūt par uzņēmēju pašam, kopā ar kolēģi, kurš arī atnesa attiecīgu nozares pieredzi. Iespēja bija saistīta ar Herz Armaturen.

Kas pamudina cilvēku, kurš jau jaunos gados var atskatīties uz tādu karjeru, atstāt visu sasniegto, lai kļūtu par uzņēmēju? Vai jūs esat piedzīvojumu meklētājs?

Dr. Gerhard Glinzerer: Skatoties no šodienas perspektīvas, šī uzņēmuma iegāde bija diezgan traka. Ja nav daudz ko zaudēt, tad droši vien ir arī lielāka gatavība uzņemties risku. Turklāt Herz bija skaisti izpušķota līgava, un līķi pagrabā bija labi paslēpti. Mans bruņojums bija izglītība, ko man ļāva iegūt mani vecāki, kas tajā laikā nebūt nebija pašsaprotami, kā arī viņu vienmēr nenosacītā mentālā atbalsts.

Kā tad īsti notika pats uzņēmuma pirkums?

Dr. Gerhard Glinzerer: Thomas Smolka, toreizējais Herz īpašnieks, bija kultūras ziņā ļoti ieinteresēta persona un bija atvērts arī daudziem citiem jautājumiem. Taču es viņu nesauktu par mīļotāju messingu, metāla skaidām vai dzesēšanas emulsijām. Tādēļ viņa īpašumā esošais laiks Herz bija sarežģīts. Turklāt viņš dzīvoja ārzemēs un reti uzturējās Austrijā. Protams, tas viss ietekmēja uzņēmuma substanci, ko viņš vairākus gadus bez panākumiem mēģināja pārdot. Kādā brīdī Herz stāvokli ilustrēja tirgus līdzbiedru izplatīts citāts: „Herz nav nepieciešama eitanāzija; šī problēma atrisināsies pati no sevis.“ Manam partnerim Maximilian Gessler un man, šķiet, toreiz bija starp nedaudzajiem cilvēkiem, kas novērtēja Herz zīmola potenciālu kā vērtīgu un ar nākotni. Varbūt mēs bijām arī nedaudz pārāk optimistiski noskaņoti. Jo laiks tieši pēc pārņemšanas bija ārkārtīgi pieprasīts. Bijām spiesti uzņēmumu pilnībā restrukturizēt un atjaunot no pamatiem – ieskaitot novecojušo mašīnu parku – un to darīt ar gandrīz niecīgu budžetu. Tas arī bija viens no iemesliem, kāpēc Maximilian pēc dažiem gadiem pārdeva savas daļas. Kopš tā laika es kā īpašnieks vadu uzņēmumu viens pats.

Kas toreiz bija galvenais stimuls pirkumam?

Dr. Gerhard Glinzerer: Mans pārņemšanas kompanjons, pateicoties izteiktai ģimenes afinitātei pret mājokļu tehniku, bija stingri pārliecināts, ka spēj būtiski palielināt Herz produktu pārdošanu. Es varēju piekrist arī viņa secinājumam, ka apkures iekārtas un attiecīgie regulējumi vienmēr tiks vajadzīgi. Mana sākotnējā uzdevuma būtība toreiz bija tikai tik tālu uzlabot ražošanu, lai klientu vēlmes varētu tikt mēreni apmierinātas. Mūsu mantras pamatā vienmēr bija pārliecība, ka diviem jauniem, ļoti motivētiem cilvēkiem vienkārši viss izdosies, ja viņi tikai nezaudēs mērķi no acīm. Turklāt nedrīkst aizmirst, ka Herz, kas dibināts 1896. gadā, neskatoties uz visām grūtībām, vietējā mājokļu tehnikas nozarē baudīja ļoti labu reputāciju. Galu galā jau paaudzēm instalētāju bija uzticējušies Herz produktu uzticamībai.

Kā jūs spējāt nodrošināt tam nepieciešamo finansējumu?

Dr. Gerhard Glinzerer: Tas bija 80. gadu beigās diezgan vienkārši, jo uzņēmuma pirkums notika menedžmenta iegādes jeb pārņemšanas augstajā punktā. Tādējādi tas bija realizējams ar ļoti mazu pašu kapitālu. Turklāt iepriekšējos gados es biju daudz ietaupījis. Lielākā daļa, aptuveni 90 procenti no pirkuma cenas, tika finansēta no Zentralsparkasse – faktiski bez nozīmīgām drošībām, jo tās faktiski veidoja ķīlātie Herz daļas. Šāda pieeja no šodienas skatupunkta ir absolūti neiedomājama. Mana priekšrocība varbūt bija tā, ka no manas laika kā Montana finanšu direktora es diezgan labi pazinu iesaistītās bankas valdes locekļus un tādējādi, iespējams, varēju baudīt noteiktu uzticības avansu. "Mūsu milzīgā veiksme bija tā, ka tieši toreiz Austrumvalstis piedzīvoja pārmaiņas. Šo unikālo iespēju mēs neļāvām aizslīdēt garām." Dr. Gerhard Glinzerer

Dr. Gerhard Glinzerer: Neraugoties uz vispārējo ekonomikas uzplaukuma laiku 1980. gadu beigās, ne visi biznesa modeļi izdevās. Kāpēc jums tas izdevās?

Dr. Gerhard Glinzerer: Mūsu lielā veiksme bija tā, ka tieši tad sabruka Padomju sistēma. Austrumeiropas valstis piedzīvoja pārmaiņas. Mēs neļāvām šai unikālajai iespējai aizslīdēt garām. Naudas mums gan nebija, bet bija liels vēriens. Pirmā meitasuzņēmuma ārpus Austrijas dibināšana notika 1990. gadā Polijā – tātad drīz pēc Herz pārņemšanas, ar vienu direktoru, vienu sekretāri, vienu vecu auto un noliktavu. Tādā pašā veidā sekoja Čehoslovākija un pēc tam nākamā valsts mūsu izstrādātajā kartē. Mūsdienās mēs ar meitasuzņēmumiem – izņemot Baltkrieviju – gandrīz visā Austrumeiropā esam vadošā pozīcijā. Starp citu, šī ekspansijas virziena izvēle tobrīd bija mums vienīgā iespējamā. Jo, ka mēs ar mūsu ierobežotajiem finanšu līdzekļiem būtu spējuši izveidot pozīcijas Rietumos, kur mums būtu bijuši jāsaskaras ar spēcīgiem tirgus konkurentiem kā piemēram Heimeier, Oventrop vai Danfoss, to varu izslēgt. Mūsdienās mums ir tīkls ar meitasuzņēmumiem no Latvijas līdz Bulgārijai un no Lielbritānijas līdz Sibīrijas Krasnojarskai, kas, starp citu, tieši tagad, koronavīrusa krīzes laikā, ir ļoti noderīgs. Jo mēs nodarbinām vietējos darbiniekus, tādējādi nesaskaroties ar zināmiem ierobežojumiem biznesa darbībā nekad nebija ierobežota. Pašlaik uzņēmumu grupā strādā aptuveni 3,500 darbinieki, no tiem vien 800 Austrijā. Tirgi tiek apgādāti no mūsu visā Eiropā izvietotajām rūpnīcām. Austrumāziju un Austrāliju apkalpo no Vīnes vai caur starppieturu Apvienotajos Arābu Emirātos.

Cik bieži jūs personīgi apmeklējat tirgus, ar kuriem strādājat?

Dr. Gerhard Glinzerer: Pēdējos gados, visticamāk, mazāk, nekā daudzi varētu domāt. Jo man ir veicies ar ļoti daudziem ārkārtīgi iesaistītiem darbiniekiem, kas mani atbalsta. Protams, manas pašnodarbinātības sākumā vienmēr bija periodi, kad nedēļā bija jādodas uz trim dažādām valstīm. Izņemot pēdējo gadu, kad gandrīz vispār nekur nebraucu, parasti aptuveni pusi gada es nepavadu Austrijā.

Jūs noteicat ārkārtīgi strauju ekspansijas tempu savai grupai. Tomēr uzņēmuma galvenā mītne šeit Vīnē, Richarda Štrausa ielā, šķiet diezgan pārredzama.

Dr. Gerhard Glinzerer: Tas patiešām tā ir. Mēs šeit jau sprāgstam pa šuvēm. Tāpēc mums steidzami nepieciešamajai paplašināšanai esam paredzējuši pārbūvēt mūsu autostāvvietu. Katrā stāvā mēs varam izbūvēt aptuveni 600 m2 brutto platību, kas ar plānotajiem četriem papildu biroju līmeņiem sola pietiekami daudz vietas. Turklāt būs pieejamas divas jaunas autostāvvietas. Tiklīdz saņemsim nepieciešamās atļaujas no Vīnes pilsētas, mēs sāksim darbu. Ar būvniecības sākumu rēķināmies otrā gada pusē.

"Skatoties no šodienas perspektīvas, šī uzņēmuma iegāde bija diezgan traka. Ja nav daudz ko zaudēt, tad droši vien ir arī lielāka gatavība uzņemties risku. Turklāt Herz bija skaisti izpušķota līgava, un līķi pagrabā bija labi paslēpti." Dr. Gerhard Glinzerer

FACTBOX

1896. gadā tika likts pamats šodienas Herz Armaturen GmbH, dibinot armatūras fabriku Gebauer & Lehrner, kurā tika ražoti ne tikai apkures sistēmu un sanitārijas armatūras, bet arī alus krāni. Vīnē, Favoriten rajonā esošā Herzgasse – uzņēmuma pirmā atrašanās vieta – vēlāk kļuva par nosaukuma devēju šodien globāli darbīgajam koncernam. Dr. Richard Lehrner tomēr ekonomisku iemeslu dēļ bija spiests pārdot uzņēmumu. Tajā laikā iegādājās to Vīnes Smolka ģimene, kas, pārdodot savu pasaulē vadošo uzņēmumu Tyrolia slēpju saites 1971. gadā amerikāņu AMF, visticamāk, bija sakrājusi pietiekami daudz naudas savā akvizīciju kasē. Thomas Smolka 1989. gadā, intereses trūkuma dēļ, pārdeva gadiem ilgi remontam gatavo uzņēmumu Dr. Gerhard Glinzerer, kurš šo zīmolu spēja pārvērst par globālu tirgus līderi.

Mūsdienās uzņēmumu grupa ar aptuveni 3,500 darbiniekiem un 40 ražošanas vietām gan valsts iekšienē, gan ārzemēs gada apgrozījumā sasniedz aptuveni 500 miljonus eiro. Tomēr slavenie baltie sildītāju regulatori ar sirdi logotipā šobrīd ir tikai ļoti neliela daļa no apgrozījuma. Apgrozījums sastāv no armatūras, savienojumu, regulējumu un termostatisku ventilu ražošanas un pasaules mēroga pārdošanas mājas instalācijām apkures, dzesēšanas, sanitārijas un gāzes instalāciju jomā. Turklāt Herz ir arī viens no vadošajiem biomases katlu un siltumsūkņu ražotājiem. Ar vienu no jaunākajām akvizīcijām, Hirsch Servo AG, grupa ražo arī izolācijas materiālus no paplašināta polistirola, polipropilēna un polietilēna.

Jauns produkts

Individuālais siltummezgls RENOVA

Individuālais siltummezgls RENOVA

Individuālais siltummezgls Renova ir ideāls, energoefektīvs un ilgtspējīgs risinājums gāzes apkures katla aizstāšanai. Paredzēts radiatoru apkures sistēmām. Komplektācijā ietilpstošais zonas vārsts ļauj ar telpas temperatūras termostatu ērti kontrolētu dzīvokļa apkures temperatūru.

Vairāk

Nospiediet Coverage

Jaunā “HERZ” filiāle Allersbergā

Jaunā “HERZ” filiāle Allersbergā

Štutgarte - Vācijas dienvidrietumu štata galvaspilsēta Bādene-Virtemberga ir slavena ar savām pilīm un drosmīgo arhitektūru. Ne bez pamata runā, ka Štutgarte daudzās jomās uzņēmusies pionieru lomu.

Vairāk

Piedāvātais projekts

Point A Hotel Dublinā

Point A Hotel durvis vērusi Eiropas trešās lielākās salas galvaspilsētā. Dublina ir pirmā A punkta viesnīcu ķēdes atrašanās vieta ārpus Apvienotās Karalistes. Katra ķēdes viesnīca saviem viesiem piedāvā centralizētas naktsmītnes par pieņemamām cenām. ...

Vairāk